Středomoří 2013

Úvodem
Období plánování tohoto výletu pro mě nebylo vůbec jednoduché. Celkově je rok 2013 v mém osobním životě zapsán černým písmem kvůli události v životě rodinném.
Začátkem roku, kdy si většinou nějaký trip chystám, jsem měl spousty běhání kolem hypotéky na svůj nový byt a také řešení pracovních věcí. V dubnu se vše uklidnilo a zdál se být ideální čas na začátek příprav. V hlavě mi ležel především Izrael a jako druhá možnost plavba výletní lodí po Karibiku. Jen tak zatím po očku jsem zjišťoval možnosti realizace. V průběhu května, ale přišla rána osudu v podobě vážné nemoci mého otce. Spousta starostí a dlouhodobě špatná nálada všechny věci okolo přirozeně odsunula do pozadí. Táta mi ale vždycky říkával - cestuj dokud můžeš! A i teď mě, i přes všechny nesnáze, pobízel ať jedu a nedělám si starosti. Chtěl jsem mu být nablízku doma i v nemocnici, ale trval na tom, abych si i letos nějakou cestu do zahraničí udělal, že všechno bude zase dobré.
I tak jsem nechtěl daleko a na dlouhou dobu. Začal jsem tedy začátkem července řešit easy trip s cestovkou Daimond Travel. Konkrétně sedmidenní plavbu výletní lodí po Středozemním moři. Navrhnul jsem krásné holce jménem Tereza, kterou jsem tenkrát znal jen chvilku, že si uděláme výlet a třeba se i lépe poznáme. (Poznali jsme se myslím dobře, i tam, i nějaký čas potom tady a i když to nedopadlo a už se z různých důvodů tolik nevídáme, jsme skvělými přáteli - doufám :-).  Terka to řekla své kamarádce Lindě, která s námi párkrát předtím pařila a už jsme byli skoro kompletní. Jeden z mých kamarádu z party vypadnul (myslel, že to bude spíš zájezd důchodců?) a druhý kámoš Láďa řekl, že pojede rád. Výborně, jsme kompletní a samí fajn lidé. Přes komplikace s přesouváním termínů a ukecáváním ceny jsme cca v polovině července zaplatili rezervaci pro 4 osoby s balíčkem nápojů navíc. Na osobu to tenkrát vyšlo kolem 15 tisíc, což byla výborná cena za ten luxus a poznání, které nás čekalo. Zbýval vyřešit odjezd do janovského přístavu, vyměnit koruny na eura, pobalit potřebné věci a ujasnit předběžný harmonogram. Postupně se vše povedlo a měli jsme 3 týdny do odjezdu.
2 týdny před odjezdem se zdravotní stav mého tatínka zhoršil natolik, že jsme mohli čekat i to nejhorší. Bohužel ta obrovská nespravedlnost přišla. Vůbec se mnou nebyla řeč, natož abych měl myšlenky na nějakou plavbu. Ale tátovo přání bylo, ať jedu, ať se děje co se děje. Byl rád za mě, když viděl na fotkách tu velkou loď a říkal mi, ať si to pořádně užiju. Byl to nejlepší chlap a i ve svých bolestech se tak choval. Navždy je a bude mým hrdinou. Hlavou se mi honilo spoustu věcí. I to jestli mám odjet. A co kdybych tu zůstal, co bych dělal? Za pár dní mám narozeniny a pak jsou chodské slavnosti. Ani na jednoho z toho jsem pochopitelně náladu neměl a bejt sám doma by mě mučilo. Ani partě jsem výlet kazit nechtěl, tak jsem odjezd do Itálie pár dní předem potvrdil.
Den po dni
8.8.2013

Den odjezdu. Večer v 19:00, po všech nezbytnostech pracovního dne, mě vyzvednul Láďa se svou bílou oktávkou u mého vršovického bytu. Naložili jsme kufr a za půl hodiny jsme vyzvedávali holky v Jesenici. Napřed Lindu a pak Terku. V kompletní sestavě jsme pokračovali noční Českou republikou až na první zastávku u bývalých hranic. Před půlnocí jsme dali přestávku na toalety a cigáro a po chvilce pokračovali dál vstříc Evropě.

9.8.2013
Nálada v autě byla všelijaká, chvílemi sranda, chvílemi dusno. Dusno hlavně od holek z nevyspání, rychlé jízdy a výběru hudby. No jo no, známe ženský :-) Několikrát jsme se s Láďou za volantem prostřídali. V pět na kraji Německa jsme si dali oba asi půlhodinovou pauzu na šlofíka a už se i rozednívalo, když jsme přejížděli rakouskoitalskou demarkační čáru. V alpském okolí a s jasnou oblohou už bylo v celé posádce veseleji. Po desáté ranní už jsme byli v Janově a hledali přístav, abychom se mohli čeknout a bez problémů se zavčasu nalodit. V přístavu před naší velkou lodí jsme předali pracovníkům společnosti MSC naše kufry a klíčky od auta. Mohli jsme na palubu. Do odplutí v 17:00 jsme si prošli loď, obsadili kajuty, zmákli bezpečnostní cvičení a odplutí už jsme sledovali na horní společenské palubě s bazény. S troubením a máváním opouštíme přístav a pozorujeme krajinu, širé moře i rušný život, jež se na lodi právě dal do pohybu. V 19:00 dáváme první servírovanou večeři a následně první drinky u barů. Pak se rozejdeme do kajut a usínáme.
10.8.2013
Přibližně v 8:00 budíme holky na jejich kajutě a odcházíme posnídat na již sluncem zalitou horní palubu. V 9 kotvíme v přístavu Civitavecchia a opouštím loďˇ. Jdeme na průzkum prvního z měst v našem plánu. Řím. Procházíme se tímto starobylým městem plným architektonických skvostů a davy turistů. Prohlížíme si různé památky, zastavíme se u pouličních umělců i na pouličních trhách. Nikam nespěcháme a pomalu se uličkami posouváme až před Coloseum. Potom se přes shoping zónu města vracíme k nádraží a vlakem opouštím město zpět do přístavu. Po nalodění máme další skvělou servírovanou večeři. Po večeři při převlékání na večerní dízu nás příjemně překvapí uklizené kajuty a já jsem navíc potěšen i prezentem od lodní společnosti v podobě labutě vytvořené z ručníku s přáním Happy B-Day na přiložené kartě. Na své narozeniny jsem jako každý rok zapomněl a tak se možná i hodí večerní plánovaná diskotéka. Drinky máme předplacené v libovolné míře a tak minimálně do půlnoci popíjíme v nejvyšším patře lodi s hudbou uvnitř a venkovní terasou.
11.8.2013
Snídaně a kotvení v Palermu. Opět opouštíme loď a pěšky se vydáváme na MHD, které nás dopraví až k místní pláži. Celý den na sluníčku i ve vodě si dopřáváme odpočinek, než se vydáme zpět na loď. Na pláži si ještě nakupujeme pár piv a barevné kopie Ray-Ben brýlí za 3 Eura, z nichž se stane celodovolenkový módní doplněk. V podvečerních 17:00 odplouváme, všichni překontrolovaní a už mírně opálení, z palermského doku. Po večeři bereme cigarety, zásobu bloody mary a v příjemném mořském větru mastíme karty a aktivity. Po příjemném letním dnu odcházíme do kajut.
12.8.2013
Celý dnešní den se bude odehrávat na lodi a tak máme už u snídaně spoustu času. Poznáváme blíže skupinky několika Čechů (no spíš Moraváků). Partu Třebíčáků, rodinku Olomoučáků a Lojzu s dcerou. Své čecháčkovské potažmo moravské kořeny rozhodně neskrývají, a až na Lojzovu občasnou dotěrnost k ženským, je s nimi sranda i dnes a pak ještě i v průběhu dalších dní.
Dopoledne využíváme ke slunění a odpočinku ve vířivce. Po bufetovém obědu se přesouváme na zadní část lodi, kde si hrajeme s foťákem. Potom opět koupání v bazénech a klídek a slunění s drinky na lehátkách. Po večeři máme ve 20:00 6ti hodinovou zastávku v Palma de Mallorca. Asi pro to, aby nevznikla ponorková nemoc, rozdělujeme naši partu. S Láďou se vydáváme na průzkum večerního města a následně na kafe na náměstíčko pod hradem. Holky se taky nejspíš motají někde po centru a před vyplutím ve 3:00 v noci se opět scházíme až na lodi.

13.8.2013
Krátká noční plavba končí další zastávkou. Na Ibize. Pro změnu máme nyní celý den a noc v této vyhledávané turistické oblasti. Po snídani vystupujeme z lodě kolem majáku a platíme si vyhlídkový shuttle bus do centra. Z centra přecpaným lidmi a butiky se po hodině vydáváme blíže k přístavu a na jedné z pláží zevlíme až do večeře. Večeříme klasicky na lodi a pak se jdeme vyšlechit do svých kajut. Večer z lodi se rozcházíme. Láďa pařmen míří do noci klubové Ibizi na DJ Carla Coxxe a další řadu legend elektrohudby. Já s holkama a flaškou karibského rumu Siboney sedáme na promenádě u centra. Popíjíme a kecáme. Zpět na lodi jsme podstatně dřív než Láďa. No není divu :-) Odplouváme s Ibizi v 6 ráno. To má většina lodi půlnoc.

14.8.2013
Poslední ze zastávek nás čeká zase až zítra v 9:00. Máme tedy opět volný den na lodi. Vstáváme všichni trochu s kocovinou až před obědem. Postupně se tak i většina cestujících vypotácí ze svých kabin. Scházíme se u bazénu a zahajujeme rekonvalescenci po těžké noci dvojitými Bloody Mary. Do bufetového obědu jsme občerstveni a při smyslech. Ten pepř s vodkou a rajčatovou šťávou opravdu funguje! Užíváme si pohody u bazénů, ve fitku, a po západu slunce jdeme na nejformálnější z večeří. Už tak běžně honosné prostředí restaurace s 5ti chodovým menu se tento večer vyšplhá ještě o laťku výše. Ve společenské dress codu, v košilích a v šatech, sedíme u našeho načančaného stolu a jsme obletováni someliéry a číšníky s plnými talíři. Od předkrmu po desert byla tato 2 hodinová večeře gurmánským zážitkem. Ani tentokrát nezapomněla posádka na narozeniny jednoho z hostů a dostalo se oné paní zpívanému přání s dortem i gratulace od kapitána lodi. Pěkné. S nacpaným břichem trávíme zbytek večera na horní palubě u našeho oblíbeného barového stolu. Až do odchodu do kajut řešíme sami s Terezkou nějaké kravinky.
15.8.2013
Lodní šrouby vypínáme u francouzského pobřeží v 9:00 v přístavu Villefranche sur Mer. Jelikož zde není pro naší obrloď místo na "parkování", kotvíme v zálivu a na břeh nás dopravují menší loďky. Pěšky potom dojdeme až na vlakovou stanici. Vlakem se za půl hodiny dopravíme do monackého království. V Monaku už jsem před lety byl, vím, co kde se dá vidět a dělat a tak beru výpravu čistě na sebe a určuju cíle dne. Nablýskaným centrem s obchody a ulicemi s projíždějícími supersporty procházíme k městskému parku. Potom kolem Casina a Cartieru boční uličkou až k vyhlídce na přístav. Podél moře dojdeme až na pláž, kde s rodinkou z Olomůce sedáme u bistra a občerstvujeme se. Hodinu pak řádíme ve vlnách na oblázkovém pobřeží a odpoledne se vydáme zpět na nádraží a vlakem do přístavního městečka. Všechny přívozní loďky navozí těch 2000 pasažérů zpět na naše plavoucí město a vyrážíme od břehu do cíle naší plavby. Rozlučková večeře se podává v 20:00 a je opět s dres codem, tentokrát  "white". Večeříme a hodnotíme výlet. Je legrace a ukončujeme poslední den na lodi drinkem a zmrzlinou při pozorování rozlučkové párty na společenské palubě. Chvíli ještě společně zevlíme na jedné kajutě než se rozdělujeme podle zvoleného pokojového uspořádání.

16.8.2013
Budíček je v 7:00. Musíme stihnout snídani, sbalit a odevzdat kufry, zaplatit vyúčtování a v 9:00 loď opustit. V přístavu v Janově na místě, kde jsme se shledali, se loučíme s Lojzou , nasedáme do auta a odjíždíme po dálnici zpět do ČR. Ve Švýcarsku někde na klikaté silničce vyjíždíme mezi kopce a objevujeme krásné alpské stavení s restaurací. Dáváme smažáky k obědu a po obědě a prostřídání řidičů pokračujeme v cestě. Na benzínce k večeru, už kdesi v Německu, nás po tankování u pauzy na cigáro překvapí Čech pracující ve Švýcarsku. Asi se zamiluje do Terezy a máme co dělat se ho zbavit a pokračovat dál. To je asi moje poslední vzpomínka z cesty než vysazujeme holky v Jesenici a já vystupuji v Praze. Je už tma a stojím s kufrem před vchodem do domu v pražských Vršovicích. Výlet skončil.
Závěrem
Jsem rád, že jsme jeli a dali tuto cestu. Vyčistil jsem si hlavu a nabral sil. I přes tragédii, která se stala před odjezdem, jsem si to v rámci možností užil. Věřím, že i všichni z naší bandy. Mohlo být asi i lépe a určitě i větší zábava, ale některé věci, které život přináší, prostě ovlivnit nejdou. Vzpomínám na tuhle dovolenou rád. Na teplo, na místa, která jsme navštívili, na pohodu u bazénu, na vynikající jídlo a servis na té velké superluxusní lodi celkově. Na to jak se Láďa s Lindou hecovali (holt líbánky :-D ), na naše větší poznávání se s Terkou (znali jsme se předtím jen pár měsíců a bohužel zrovna v tomhle mém špatném období), vzpomínám na Lojzu a jeho moravské uzené v autě na parkovišti v Janově (muselo být po příjezdu zpět opravdu už uzrálé ;-) , na brazilského barmana a tak dále a tak dále. A na leccos skvělého si možná po těch dvou letech ani nevzpomenu nebo jsem do popisu prostě nezahrnul. Dnes tomuto osmidennímu dobrodružství hlavně asi ani není co vytknout, až na moji snad jen místy blbou náladu a únavnou cestu autem do přístavu. Pokud bych chtěl jet zase někdy na výletní loď , tak rád s touhle partou i s touhle lodní společností MSC potažmo zprostředkovatelem Diamond travel. V nabídce mají karibské ostrovy s nástupem v Miami, tak třeba se někdy poštěstí :-)
S pozdravem sailor David !

Technické údaje lodi:

• Rychlost: 23 uzlů

• Palub: 16

Další údaje o lodi zde

P.s. Do dneška mám vstupní a platební kartu z lodi v peněžence a ocelový model lodi za 40,- Eur na čestném místě v bytě.

Pro pořádek přikládám a zálohuji i některé videa z cest.
Omluvte jejich kvalitu a možná nedostatečnou obsažnost, přeci jen jsem v tomhle směru amatér :-)

Moje videa:

Středomoří 2013 (sestřih z telefonů

Z těch pár videí, které šli použít a sestříhat je spíš takový krátký discomix :-) Škoda, že jsme víc netočili.

Videa inspirativní v cz/en z TV nebo Youtube:

Jak vzniklo středomoří PRIMA , Středomoří , MSC Cruise sestřih YT

Da Way

Pro různé info, pomoc s organizací cesty nebo zapůjčení map a průvodců jsem k dispozici.

instagram : davidoslav

Anketa

Tak co, je to zajímavé?

Ano (123)

Ne (738)
32%

Nevím, nemám čas číst kdejakou ptákovinu (1 444)
63%

Celkový počet hlasů: 2305

Novinky

16.07.2015 13:48

Nový web !!!

Tyto stránky jsou přesměrovány na dokonalejší a kompletně doplněnou verzi webu na stránce: https://daweb.one/ !! Těch několik desítek hodin práce, myslím stálo za to. Veškeré nové příspěvky a aktualizace se budou odehrávat už jen tam. Na této stránce už se nebude dít nic a po čase bude zrušena definitivně. Tak ať se Vám nový web líbí !

01.06.2015 12:41

YouTube

Při příležitosti tvorby webu před dvěmi měsíci jsem oživil i svůj starý YouTube channel a postupně nahrál pár videí z cest.  Kvalita a obsah je minimálně diskutabilní, ale opět "slouží to především mým vzpomínnkám" . Videa která budou vznikat do budoucnu budou určitě lépe točená i profesinálněji sestříhaná. 2 měsíce YouTube kanálu DaWay :  8- počet videí, 88 - zhlédnutí u nejsledovanějšího videa Sandboarding z Moreton Islandu, 333 - zhlédnutí komplet ! Na YT budu dále nahrávat i jiná videa, které se týkají budované vylepšené verze webu. Konečně se ke mě dostalo i pár videí, které jsem ztratil poruchou harddisku. Těším se, těšte se, těšme se ! :-)

20.05.2015 11:17

100 !

Dnešním dnem web eviduje první oficiální stovku navštívení od přidání počítadla. Další stovku odhaduji na dobu "před počítadlem". Myslím, že je to bez jakékoli podpory stran inzerce či sdílení, docela slušná návštěvnost. Vyšším počtům brání zapůjčená doména a - ruku na srdce - i nevzhlednost současné úpravy webu. Nicméně na lepší úrovni úpravy, vlastní doméně a celkové přehlednosti stránek se již pracuje. Tento web je nyní již zaplněn cestopisy hlavními. Další menší cestopisy i jiné kategorie budou zveřejněny až na webu novém. Momentálně je hotová šablona, nový úvod, nástřel menu a vizualizace. Pracuji na " USA 2016", což bude přípravný podklad pro další cestu. Zbývá doplnit ostatní sekce a přenést web na level 2. Za 2 měsíce to snad stihnu. Díky za návštěvy a reakce !

27.04.2015 14:50

První měsíc webu

30.4. to bude 1 měsíc od vzniku mého webu. Od prvního článku "Austrálie 2015" přibylo i několik jiných cest, videí, fotek atd. Byl mírně upraven obsah a z poloviny prošel korekcí i pravopis. Již moje stránky navštívilo několik desítek lidí, ale přesný počet nejsem schopen mapovat. Přidal jsem tedy počítadlo a jedeme od 0. Eviduji i několik reakcí na vzhled či obsažnost mého webu. Vím, kde má své chyby a hodlám na nich zapracovat. Rád bych přidal poslední 2 větší cestopisy z jižního pobřeží Evropy a Holandska a pár krátkých textů o výletech několikadenních, než se pokusím, hlavně s designem, něco provést. Slibuji (hlavně sobě), že maximálně do 10.8.2015 (tedy mých třicátin) bude web lepší ! Děkuji za návštěvy a za reakce kritické i pochvalné. David

08.04.2015 08:08

Kodex

1) Tento web je tvořen bezúplatně a ve volném čase. Při jeho vzniku se mu snažím věnovat, alespoň hodinu denně. Baví mě to a nemám s tím zatím sebemenší problém. 2) Je psán "tak jak mi zobák narost" a nejspíš s množstvím pravopisných chyb a s absencí slohové úpravy. Případné upozornění, na do očí bijící hrubky nebo návrh korekce slohové skladby a podobně, uvítám na svém emailu. 3) Web slouží jako moje virtuální paměť, záloha informací a obrazového materiálu. V tomto duchu je také tvořen a leckde se na něm setkáte se subjektivním hodnocením či mým osobním postojem. 4) Jakékoliv kopírování obsahu je povoleno. Budu jen rád, pokud z webu někdo načerpá užitečné informace nebo inspiraci. Tak jako já čerpám jinde.